понеделник, 16 март 2009 г.

ТУУЛЕТНА (струпана от Бабетка Нелетка и Дедо Зозо)

-Да напраим нужник-туулетна
да не клеча там зад плевня,
баня даже да направим,
да сме чистички и здрави!

-Нек съ опрай времето, бе, дедо,
щото много е студено
да не фаниш нов бацилин,
шти шиткат д-ъто с пеницилин –
до тогаз - в оная, на дворо,
дето падаш там у зоро

-То времето за туй не пречи,
да побързаме, човече!
Ша гу праим до килера,
замислил съм го от вчера.

-Шъ го прайш до килеро???
ми конците де ш'си сбера?
Ти го мислиш, ама с що ли?-
дедо дърти сал си бръщоли...
-Плочки бегай, да избираш
и боите да подбираш.
аз ша търсим там чиния
и препарат, да я измия.

-Сега пък плочки де да дирим,
искам ги съвсем идилични -
като додат гости непредвидени,
да е видно и прилично!

-И казанче - пурцилан,
кат на барувците там.
Ама не с синджир,ми с топка,
дето свети като хлопка.

-Хъм - казанчи, порцилан...
с този дирник тъй голям...
куту седним му отгоре,
със негу а се не строполим?

-Зимай само италянски,
плочки убави са бански.
ша ги лепа със мерак,
сички да завидят чак.

-Яз гледаф едни французки...
със моми с червени бузки...
дъл да не туриме от тях? -
шъ си ги пазим за наш грях...

-Ми кат дойде некой гост,
ши рече че съм си прост,
дето слагам плочки с миски,
пък до тях аз да си дрискам...

-Куту дойде некой гост,
за да не мисли те за прост,
шу гу пращаме отвънка,
и изобщо без да мрънка

-Бабетке,туй го забрави,
от ума го изключи.
Ка ша пращам гост отвънка
да пикай там и да мрънка?

-Ми, както беше досеги -
и дето падаш кът прасе,
мотиката щом видиш
у нежните ми две ръце

-Стига ма, нали съм кротък!
То, ега ти му живота!
Секи ден жена с мотика,
все крещи и все ми вика!

-Я спри, не дигай шум до бога,
че веднага ша та погна -
сега шъ дофърчи кметицата
и ш'тъ насоли с патерицата.

-Тя Кметицата е арна,
ама тебе ако барна...
ша та скрия у килера,
никуй да нтъ намери.

-Яз съ качвам на метлътъ
и си дигам чукалътъ -
плочки шъ избирам,
и ни знам га шъ съ прибирам!

-Погледни и за чиния,
ама все да е от тия –
от Севлийско, американ,
най-дубрия пурцилан.

-Шъ ма барниш... мъ тупалка!
Сега шъ викна баба Валка!
за амирикана ша помислим...
може и друго а измислим

-Баба Валка е арабия,
с нея аз ни ша са бия.
Да та учи тя на ред
като истински съсед.

-Я сипи си еднъ ракийка,
па със некоя комшийка
по дума разменете
па се по дома приберете.

- С комшийка ли да са прибЕра?
Таквъз от де да я намера,
дет ша иска да я зема?
Ей това е веч проблема!

- Дедооо, ушите си отвОри,
а не зема да ти ги отпоря -
рекох ти да си поортувате,
а не да шмекерувате

-Леле, яз какво разбрах,
за малко да напраим грях!

4 коментара:

  1. Те на тва аз викам новина,
    ши станим еврупейску село.
    На нужника проект - плана
    уточнете и строете смело.
    И добавете си баня задълже,
    щот почнат ли онез горещини
    от полза е... Имам спомняне
    че с моя дядо туй на раздели.
    :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Искам да си стягам туулета,
    ама не ще моята Нелета.
    Сака да си клечим там на дворо
    да ма гледат сички кат ми дое зоро.

    ОтговорИзтриване
  3. И що пък да ни съм щяла?-
    нъл запретнах си полътъ,
    яхнах тихичко метлътъ
    и за плочки и пурцилан
    хукнах подир пладне???

    ОтговорИзтриване
  4. Дедо Зозо нЕ са срАми,
    акай си на двора с кеф,
    тука няма `ич мадами,
    докат струпате кинеф.
    (с извинение за грозната дума,ама...рима;))

    ОтговорИзтриване