вторник, 17 март 2009 г.

Ши съ дилим :)

Тез, гражданя съвсем са пощурели,
заради тях с дядуту ши съ дилим.
Децатъ викът: "Вий сти пулудели!",
ама решихми и ни ще съ пугудим.

То сичку почнъ преди три нидели:
събрахми са цяло село в хоремага.
Селски туризъм дъ правим сми щели -
всички да съ стягат, секи да помага.

Пристигнаха тези ми ти гражданя,
у сяка къща бързу ги разпридилиха.
Амъ у наща, нали няма ми си банЯ,
кориту насред двора, с перде туриха.

Уж ф`сяка къща имъхъ си вътре бани,
а сички да съ къпят у нас са извървяха,
щото викът, имали сми „екстра"... мани,
що гулотий видяхми, що срамути бяха.

По виделу, без срам от поглед хорски...
било туй, казвът: „Назад към природата",
с идни мънинки гащи, викът им бански,
мъже, жени, наедно, без свян от хората.

Моят дяду виде, и той засуквъ си мустак,
вика: "Ано, пускъси малку тез сукмани".
Обул идни гъщета, открил ду среда крак
Мискинин, нъ старини за смях ши стани.

Ма той не`й виновен, те го подлудихъ:
жени с поли-препаски ходят по мегдана,
мъжети им, пък те, нъ парфюм удимихъ,
бетер жените, пумади слагът ут зарана.

Брей, тоз свят не знам на къде ши ходи,
забравиха дъ копат, дъ сеят, дъ пливят,
а дядуту, младей са и по акъл съ води -
тез да земът дрехи и за мен да му дадът.

Идва и ми казва: "Събличай тез сукмани,
зимал съм ти миниджуп, бодита и грим"...
Подгоних го из къщи с все тез парцали,
наложих го с машата. Затуй ши съ дилим.


05.06.2007г
(цикъл "Похортували си баби млади")

1 коментар:

  1. Ама много си права, ша знаиш!
    То от граждани кво да очакваш?!
    Ма на дедото що са гневиш?
    Ша му мине, ако малко изчакаш.

    ОтговорИзтриване