вторник, 14 юни 2011 г.

Екологично био, в зелено, синьо...

За градин'та и за друго
разговор подхвана
(krasimira1) баба Краска
с (Etchi) баба Ана

Двора насях с марулки, лукче и бакла,
с тиквички, чесън, магданозче, карвиз
и с чубричка - колкот' за цял'та махла,
домати червени, сочни (кат мен таквиз).


Бе гледам (по очо фъргам през дувар)
чи из цял ти двор зелен'то си са шири.
Даже тъман съ чудех, дъли са ти за цяр
или изложба няква при теб мож са види.


Лехи подредих - кат аптекарски ш'шета
не мога съ понясям, каква тъз красота...
Издърпах маркуча, не чи съм превзета,
(гу купих дълъг и по-широкичък така).


Верно чи тоз, маркуча... ми грабна взора.
Отде взема го? (Щото те таквиз съ кът)
Такъв баш... да знаиш ш'ни оправи зора
ма зним, куп въпроси, на миг ш'завалят.


За к'во ши го ползвам, продавача пита
'щот като мъ гледал... щял ми дотежи...
Не за друго, ама по'й'че му е дебита
та водата свободно да може си шурти...


И аз за тва казвам де - да шурти дебитна,
чи напоследък сякаш сичко е с простата.
Уклюман, не порасва... ми иди го ритна
фасула пуст (ма щот малко муй водата).


Не ритай го, че съвсем ще изсъхне тогаз
К'во толкоз, кат го береш ш'съ навеждаш...
В твоите ръце, сестро, ши стани курназ,
ши избуй, до къдет може да погледжаш.


Ши избуи друг път... било то, в младост
тогава можех и са навеждам еластична...
Из под ръце ми растеше всичко с радост
фасул, курнишон... (доде мислъ иротична).


На теб ку ти доде сега, мен неще мъ пусни
иротиката... ама то и по градин'та си личи.
Затуй всичките ми зарзавати се са вкусни,
на къдет да погледнеш все нещо си стърчи.


Краске, как можах толкус умна да са случа?!
Сетих са как ш'направя и при мен да избуи.
Въх, упуснал са й пак извън леха маркуча!
Бела - две вади сталаха, кът... с две черти.


Не са отплесвай пак - две вади, две черти
Жоро е виновен, оня... маркучо продавача.
Аде сестро, бързо назад си лентата върни!
Кажи какво се сети, иротично кво ти скача?


Разумях поради защо, е в твоя двор зелено,
каквот сееш - расте, цъфти, връзва и плоди.
Ами и аз ш' почвам... им турям хапче синьо.
Ай ш'ода у аптек'та, чи май почва да вали...


11.06.2011
цикли "Похортували си баби млади", "Раздумки в БДИМ", "Съавторски"

--------------------------------------------------------------------------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар